hanya disini tempat bila luahan kata bermula,hati mula berbicara.!!

Pengunjung

free web counters

catatan harian

cerita lama.!

Followers

Powered by Blogger.

taPak kaKi.!

Monday, June 24, 2013

RINDU si hero.

1.39 am.
waktu ni yang aku sering ada pada laman ini.
aku x cuba cari publisiti.
aku luah apa aku rasa perlu.

fikiran aku melayang jauh saat ini.
mungkin sampai merentasi dunia realiti dan zaman lampau.
semua sebab RINDU.

12 tahun wey.
lama masa tu bagi aku.
dalam tempoh itulah aku belajar kenai dunia ni tanpa HERO aku.
HERO yang sama2 dengan mak cipta aku.
daripada cantuman sperma
dan ovum.
dan sebab itulah aku dibentuk dan dilahirkan ke dunia ini.



mungkin aku x senasib yang baik dengan yang lain.
masih ada HERO mereka disisi.
aku cemburu bila aku pandang,aku lihat,aku dengar.
sebab aku tak ada.
aku memang dah tak ada.

ABAH.

itu mungkin HERO aku yang sebenar.
tiada penganti.
dia ajar aku, buaikan aku,tidorkan aku,bubuk aku,suapkan makan,pakaikn aku pakaian, bagi aku mainan.
Abah bagi aku semua.


tapi hanya seketika.
8 tahun saja aku dapat merasa semua tu.
kalau siapa yang baca,mungkin akan kata, bukan aku saja yang susah,xda ini, itu,tapi ramai lagi lagi susah dari aku.
ah,. kata orang. kalau sendiri tak rasa..
tak guna. diam saja.


TUHAN lagi sayang dia.
mungkin lebih lagi dari sayang aku pada ARWAH ABAH.
SUMPAH aku RINDU saat ni.

aku pegang dada, aku ingat dalam hati, aku sedekah Al-fatehah.
hanya itu aku mampu.
nak saja aku ikot dia.
andai sampai masa aku.



mak cakap, TUHAN uji orang yang dia rasa kuat hadapi dugaan dia.
memang aku tak kuat mulanya.
tapi sekarang aku mampu hadapi.
aku rasa.


tapi perasaan, sayang, rindu, kenangan.
tak akan pernah hilang.
macam sekarang.

kalau aku fikir,
air mata mengalir.


Ya Allah, tempatkn arwah dalam kalangan para Solihin.
RINDU.

0 comments:

Post a Comment

Recent Comments Widget