hanya disini tempat bila luahan kata bermula,hati mula berbicara.!!

Pengunjung

free web counters

catatan harian

cerita lama.!

Followers

Powered by Blogger.

taPak kaKi.!

Monday, July 8, 2013

Angan Hilang.



Aku dah rasa aku hilang arah tuju.
Setiap langkah aku sedar.
Semakin berat.
Terlalu berat.



Aku capai apa sahaja.
Aku fikir apa sahaja.
Aku buat apa sahaja.
Aku ambil apa sahaja  yang sempat untuk bantu aku terus ke depan.
Dengan arapan aku mampu terus berjalan.
Terus ke depan.
Kerana di belakang iti semuanya pahit.
Pahit perit.
Pedih sakit,.
Mengheret jerit.




Tetapi aku rasa aku gagal.
Tidak dapat bergerak walau setapak.
Langkah semakin berat.
Tiada daya melangkah.
Walau selangkah.
Tidak seinci.






kosong.


sunyi.





Hari-hari yang meriah sebelum ini tiba-tiba hilang.
Aku harap, tapi semanya musnah.
Hilang dalam angan.



Air mata menjadi murah.
Kata. Diam.
Tak mampu bersuara.
Setiap kata membawa sebak.
Setiap kata membawa teriak.
Setiap kata membawa derita.
Setiap kata membawa hiba.



Akhirnya.
Dia tetap pergi.
Dengan bersungguh-sungguh dia pergi.
Apa lagi yang tinggal disini?
AKU? masih berseorangan.

0 comments:

Post a Comment

Recent Comments Widget